Permalänk
Medlem

Välja praktikplats

Hej!

Jag har gått en 2-årig utbildning till Webbutvecklare. Utbildningen innehåller en termin frontend med fokus på Javascript och en termin backend med systemutveckling i PHP.

Utbildningen är fullstack men jag är främst intresserad av frontend delen. Kan dock tänka mig arbeta lite backend också men inte med allt för tunga delar.

Har precis haft min första praktik och då valde jag att vara på en byrå som utvecklar i WordPress. Behöver lite tips på vad jag ska välja att inrikta mig på under min sista praktikperiod som förhoppningsvis ska leda till ett jobb. Ska jag fortsätta med WordPress? På något sätt känns det som att jag begränsar mig där. Eller ska jag rikta in mig på node/react? Eller vad har ni för tips?

Vi får välja väldigt fritt beroende på vad vad vi är intresserade av. Några i klassen kör frontend med fokus React, några WordPress och andra backend i helt andra språk än just PHP som vi har läst. Då vi läst väldigt brett.

Jag vet inte vad som är bästa väg att gå och skulle gärna ta emot lite tips

Permalänk
Medlem

Leta reda på något ställe du skulle vilja jobba på och kör på det de har där.

Permalänk
Medlem

När du väl börjat jobba så är det lätt att glida in på nya saker. Se till bara att det jobb du är på låter dig utvecklas med tiden. Känns du efter ett år att du bara gör samma saker så kan det vara dags att se sig om efter nytt.

Lycka till med jobbsöket!